#Step(1)
ထိပ္ဆံုးမွာ နာမည္အရင္စေရးပါ။ ၿပီးရင္ ေအာက္မွာသင့္ကိုဆက္သြယ္ဖို႔ လိပ္စာေရးမယ္။
ဥပမာ
Jay Kris
Building (4), Room (202), Aung Chan Thar (1) Street, Kamaryut Tsp,Yangon
Ph. No. 01……………., 09……………….
Email……………………………….
#Step(2)
ၿပီးရင္ေတာ့ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ ရာထူးကိုေရးေပးရပါ့မယ္။ ေမွ်ာ္မွန္းလစာကိုလည္း
ၿဖစ္နုိင္ရင္ေရးေပးပါ။ Negotiable လို႔ေတာ့မေရးပါနဲ႔။။ သင့္တန္ဖိုးကုိ သင့္ဘာသာ
ႏွိမ့္ခ်ရာက်ပါတယ္။ လစာအမ်ားၾကီးလည္းမေရးပါနဲ႔။ သင့္ကိုအလုပ္ခန္႔ဖို႔
ခက္ခဲသြားပါလိမ့္မယ္။
Applied Position – Marketing Manager
Expected Salary – …………………….
#Step(3)
ၿပီးရင္ေတာ့ သင့္အေၾကာင္းေလးနည္းနည္းေရးေပါ့။အေသးစိတ္ၾကီး ခႏၶာကိုယ္
အေလးခ်ိန္ေတြ အရပ္အၿမင့္ေတြေလာက္ေတာ့အေသးစိတ္ေရးဖို႔မလိုပါဘူး။
အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္ေလးေတြပဲ ေရးဖုိ႔လုိပါတယ္။
Name —————–
Father’s name —————–
D.O.B —————–
N.R.C No ——————
Passport No ——————-
Religion ——————
Race ——————-
Marital Status ——————
စသၿဖင့္ေပါ့။
#Step(4)
ၿပီးရင္ေတာ့ ပညာအရည္အခ်င္းေပါ့။ပညာအရည္အခ်င္းမွာကေတာ့ Academic
Education နဲ႔ Non-Academic Education ဆိုၿပီးနွစ္မ်ိဳးေဖာ္ၿပလို႔ရပါတယ္။
Academic Education မွာေတာ့ အစိုးရေက်ာင္းတက္ခဲ့တာေတြ၊တကၠသိုလ္
ေကာလိပ္တက္ခဲ့တာေတြကို ေဖာ္ၿပလို႔ရပါတယ္။ Non-academic Education
မွာေတာ့သင္တက္ထားတဲ့အဂၤလိပ္စာသင္တန္းလက္မွတ္ေတြ၊ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းလက္မွတ္ေတြ စသၿဖင့္အကုန္ေဖာ္ၿပလို႔ရပါတယ္။
Academic Education
1998 to 2008 B.E.H.S (1) Sanchaung,Yangon
2009 to 2013 Government Technological College, Yangon (B.E Civil)
Non-Academic Education
Computer A+ certificate
British Council Upper Intermediate General English Course Certificate
စသၿဖင့္ေပါ့။
#Step(5)
ၿပီးရင္ေတာ့ လုပ္ငန္းအေတြ႔အၾကံဳကိုေရးေပးပါ။ ဘယ္မွာဘာေတြလုပ္ဖူးတယ္ေပါ့။
အရင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုမၸဏီနာမည္ေတြ ဘယ္နွခုနွစ္ကေနဘယ္နွခုနွစ္အထိ ဘာရာထူးနဲ႔
လုပ္ခဲ့လဲဆိုတာေတြေရးလို႔ရပါတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳမရွိသူမ်ားအေနနဲ႔ ေစတနာ့၀န္ထမ္း
လုပ္ဖူးတာမ်ိဳးရွိရင္ ေရးလို႔႔ရပါတယ္။
Experience
……………………………………………
……………………………………………..
#Step(6)
ၿပီးရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ကြ်မ္းက်င္မႈေတြေရးလို႔ရပါတယ္။ ကိုယ္တစ္ကယ္ကြ်မ္းက်င္တဲ့
အရာဆိုအပီအၿပင္သာ ေရးပစ္လိုက္ပါ။
Skills
English – Fluent
Spanish – Studying
Typing Speed – 40 AWPM or (quick or very quick or normal)
Hard-working
Decisive
Team-player
စသၿဖင့္ေပါ့။
#အေရးႀကီးေသာအခ်က္မ်ား -ဘယ္ေတာ့မွ CV ကို scanဖတ္ထားတာၾကီးမပို႔ပါနဲ႔။ အင္တာနက္မွပို႔မယ္ဆိုရင္
Microsoft word နဲ႔ ၿဖစ္ၿဖစ္ Excel နဲ႔ၿဖစ္ၿဖစ္ ေရးသားထားေသာ fileကိုေပးပို႔နုိင္ပါတယ္။
အၿပင္မွာဆိုရင္လည္း printထုတ္ၿပီးပို႔နုိင္ပါတယ္။
-ေလွ်ာက္ထားတဲ့ရာထူးပါေအာင္ေရးပါ။ ၿဖစ္နိုင္ရင္ ေမွ်ာ္မွန္းလစာပါထည့္ပါ။
ကိုယ့္တတ္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ လုပ္မည့္အလုပ္အကိုင္ကိုေလ့လာၿပီး
ပတ္၀န္းက်င္မွာေမးၿမန္းကာ သင့္ေတာ္ေသာလစာကို ထည့္နိုင္ပါတယ္။
-သင့္ကိုဆက္သြယ္ရမဲ့ဖုန္းနံပါတ္ေတာ့
ေရးဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။
-ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေရးသားပါ။ Font Designအလန္းေတြနဲ႔ မ်က္စိရႈပ္ေအာင္မလုပ္ပါနဲ႔။
Bold ေတြ Italicေတြကို လုိုအပ္တဲ့ေနရာမွာသာသံုးပါ။
-အရင္အလုပ္အေတြ႔အၾကံဳအေၾကာင္း
အေသးစိတ္ေရးေပးပါ။
-ပရဟိတအဖြဲ႔ေတြမွာ Volunteerလုပ္ဖူးတယ္ဆိုရင္လည္းထည့္ေရးလို႔ရပါတယ္။
-ဓာတ္ပံုတစ္ပံုထည့္ေပးပါ။ ဓာတ္ပံုကို CVရဲ့ အေပၚဆံုးညာဘက္ေထာင့္မွာၿဖစ္ၿဖစ္
အေပၚဆံုးအလယ္မွာၿဖစ္ၿဖစ္ထည့္နုိင္ပါတယ္။
-English လိုေရးပါ။ အေရးအသားမွန္ကန္ပါေစ။
-Skill ေတြကိုေတာ့ပါေအာင္ေရးေပးပါ။ English လိုေၿပာနုိင္တယ္တို႔ ၊အလုပ္ၾကိဳးစားတယ္တို႔
အသင္းအဖြဲ႔နဲ႔အလုပ္လုပ္တတ္တယ္တို႔ ……….စသၿဖင့္ေပါ့။
-အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားအတိုင္း ပံုေသကားခ်ပ္ေရးရမယ္လို႔မဆိုလိုပါ။
အဓိကပါ၀င္သင့္တဲ့အခ်က္ေတြကိုဥပမာအၿဖစ္သာေဖာ္ၿပခ်င္းၿဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ့္ဘာသာစိတ္္ၾကိဳက္ CVတစ္ေစာင္ဖန္တီးနိုင္ပါတယ္။
အေပၚကအခ်က္ေတြကေတာ့ မပါမၿဖစ္ပါသင့္တဲဲ့အခ်က္မ်ားၿဖစ္ပါတယ္။
CVကို၂မ်က္ႏွာထက္ပိုမေရးပါနဲ႔။
-Googleမွာလဲ CV formatေတြကိုရွာေဖြလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ကိုယ့္ဘာသာကိုေရးတာကို ပုိအားေပးပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့အင္တာနက္မွာက CV formatေတြကအမ်ားၾကီး။
အဲဒါေတြအားလံုးကိုၾကည့္ၿပီး ေခါင္းရႈပ္သြားမွာစိုးလို႔ပါ။
ကိုယ့္ဘာသာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေလးနဲ႔ အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္ေတြပါေအာင္
ေရးနုိင္ရင္ရပါၿပီ။ စေရးကတည္းက သင့္CVကိုဖတ္ၿပီးရင္သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴး
ေခၚကိုေခၚရမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ထားၿပီးေရးပါ။ အင္တာဗ်ဴးေခၚရင္ေတာ့
သင္အလုပ္ရဖို႔ေတာ္ေတာ္ေလးနီးစပ္သြားပါၿပီ။
Credit :
မိုးရွင္း (I.M.T) ေရးပါသည္
Comments
Post a Comment